ФИЛМ НОАР

Velika sala u 20

Oktobar-Decembar

FILM NOAR: ZNAČENjE I STIL

Program je ostvaren u saradnji sa Jugoslovenskom Kinotekom

 

Američki film Noar svoj razvoj

Velika sala u 20

Oktobar-Decembar

FILM NOAR: ZNAČENjE I STIL

Program je ostvaren u saradnji sa Jugoslovenskom Kinotekom

 

Američki film Noar svoj razvoj u osobenost duguje sticaju nekoliko činilaca koji ga izdvajaju kao filmski stil – ekranizaciji popularnih literarnih predložaka, tvrdo kuvanih kriminalističkih romana pisaca kao što su Dešajel Hemet, Rejmond Čendler, Kornel Vulrič i Džejms M. Kejn. Takođe, tu su i neki od značajnih reditelja, mahom emigranti iz nemačke pridošli tokom tridesetih u Holivud – Fric Lang, Bili Vajlder, Oto Preminger, Vilijam Diterle, Robert Siodmak... koji unose prepoznatljiv ekspresionistički stil u već postojeću literarnu poetiku opšte rezignacije, kao i snimatelji poput  Džona Altona, Harolda Rosona, Nikolasa Muzurake, koji vrhunskom crno-belom stilizacijom, igrom svetlosti i senke, filmskom fotografijom doprinose zlokobnoj atmosferi ovog podžanra. Krajem 40-tih i početkom 50-tih, Noar film dostiže svoju zrelu fazu i polako se ambijenti filmskih studija zamenjuju izlaskom kamere na ulice, u realnost života, a reditelji se sve više služe realističnim sredstvima da dočaraju mračnu atmosferu društvene korupcije i kriminalnog beznađa velikog grada .

 

2. deo: ZRELO DOBA

Uvodna reč: Goran Terzić, filmski kritičar, Red. Prof. FDU

 

Top