BLUZ RENESANSA 80-ih
Četvrtak, 7. septembar, 19.00, Mala sala
BLUZ RENESANSA 80-ih
Naslov jedne od klasičnih pesama Doktora Džona, Right Place Wrong Time, lako je primeniti na većinu bluzera tokom sedamdesetih: vreme nije bilo dobro za bluz biznis, iako su ljudi bili na svom mestu i snimali moćne stvari. Šira publika jednostavno nije marila. Čak je i gigant poput Alberta Kolinsa ostao bez ugovora i godinama radio na građevinama. Ako je tako prošao Ajsmen, šta je ostalo onima koji su tek počinjali? Boni Rejt, uprkos hvalospevu kritičara i kolega, tavorila je na margini 20 godina, Tom Vejts je izborio tek kultni status, sa uzbudljivim i uticajnim The Fabulous Thunderbirds diskografska kuća nije obnovila ugovor jer je komercijalni učinak bio nezadovoljavajući.
Novac nije za potcenjivanje, ne bi ga trebalo ni preceniti, možda ne bi bilo loše imati ga, ali ako ga nema, pa šta? Bluz niti je nastao niti nastaje iz komercijalnih razloga, živeo bi i da nema muzičke industrije. U ovoj se stvari stalno menjaju, a 80-ih ju je temeljno izmenila MTV. Video-spotovi su napravili dosta zla, ali su i predstavili neke izuzetne muzičare milionima, onima koji inače ne bi obratili pažnju. Ubrzali su karijere Stivija Vona, Roberta Kreja, o ZZ Top da se i ne govori. Njihov uspeh pomogao je da se otvore vrata i za druge i za drugačije. Romantičar bluz gitare Roni Erl je krenuo ka slavi. Na samom kraju ove decenije Džon Li Huker, tada u 73. godini, izdao je savršen album, a i njegov naslov, The Healer, mnogo govori.