SNIMAK POZORIŠNOG ZOOM KOKTELA - „Nina i Trepljev ili ko je ubio Galeba"

Utorak, 22. decembar
20.00 Vimeo

POZORIŠNI ZOOM KOKTEL je nova forma „druženja" kroz pozorišne priče i teme koje interesuju buduće mlade profesionalce, studente dramskih akademija i fakulteta.
15. decembra 2020. godine, održana je Zoom konferencija sa učesnicima predstave „Nina i Trepljev ili ko je ubio Galebaa" i gostima.
Snimak možete pogledati na sledećem linku: https://vimeo.com/493812037

Tema razgovora: ŠTA JE NOVO DANAS I KAKVE SU NAM NOVE (RE)FORME POTREBNE?
Domaćini: Andrija Daničić i Ivana Terzić.
Gosti: Leon Lučev, Jelena Graovac, Tea Puharić, Rifat Rifatović.

NINA I TREPLJEV ILI KO JE UBIO GALEBA je autorski projekat i master rad Ivane Terzić i Andrije Daničića u klasi profesora Dragana Petrovića i asistenta Juga Radivojevića na Fakultetu dramskih umetnosti u Beogradu, izveden u oktobaru 2013. godine.

Fotografije (Ivan Gatić): https://photos.app.goo.gl/7QPXkfBn77JunBAH6
Snimak predstave možete pogledati na sledećem linku:

Opis predstave:
Kao inspiracija i polazno uporište pomogla su nam predavanja i knjiga profesora dr Ivana Medenice „Klasika i njene maske – modeli u režiji dramske klasike“ i njegove analize evropskih postavki predstava po ovim modelima. Samostalnom dramaturškom intervencijom povezali smo u jednu celinu scene iz „Galeba“ i „Tri sestre“ i bavili se odnosom Nine i Trepljeva – večite teme koja će provocirati i sve naredne generacije mladih pozorišnih stvaralaca – „oblačeći“ ih i u Mašu i Veršinjina i menjajući im polove. Time smo dotakli još jedan sloj univerzalnosti i svevremenosti Čehovljevih tekstova. Problemi koje je Trepljev imao kao mladi pisac pre jednog veka, danas su problemi mlade književnice. S obzirom na to da su glumice tada bile na „lošem“ glasu, patnja kroz koju su prolazile u Ninino vreme prelazi i na mlade glumce.
    
Danas je glumačka sloboda neretko ograničena zahtevima reditelja, dramaturga, kostimografa, koreografa…setimo se istorije pozorišta u kojoj  je glumac bio sve ovo. Upravo se u praktičnom master radu krila  ta čar, gde smo imali punu slobodu da kroz temu: Glumačka igra kroz rekonstrukciju, aktuelizaciju i dekonstrukciju odnosa u scenama  Čehovljevih drama  „Galeb” i „Tri sestre”, pokažemo maštovitost i pošaljemo poruku da glumac nije puki izvođač radova u izvođenju tuđih zamisli.

 
Top