22. 2. 2018.| Mićunov ćošak

Četvrtak, 22. februar, 19.00, Mala sala

GLAVNI PREDSTAVNICI POST-ROKA

 

Milosavlјević kaže: o čemu li je razmišlјao kritičar Simon Rejnolds kada je u februaru 1994. iznova preslušavao Hex, debi album Bark Psychosis - zauvek će ostati tajna. Tek, upotrebio je termin post-rok, a ovaj je ubrzo postao etiketa. Pojedinci i bendovi su se s pravom bunili što ih stavlјaju u istu fioku s dosta različitim muzičarima, ali su podlegli kad su čikaški post-rokeri Tortoise izdali svoj prvenac. Novi zvuk se preselio u Evropu i već od 1995. klinci iz Glazgova pod nazivom Mogwai stvaraju istoriju i do danas su neprevaziđeni predstavnici žanra. Da je i posle grandža bilo života u muzici 90-ih, dokaz su (n)ovi bendovi čudnih imena. Najčudnije, Godspeed You! Black Emperor, izabrala je grupa kanadskih eksperimentatora, zainteresovana i za audio i za vizuelni doživlјaj. U novom milenijumu Radiohead su koketirali sa elektronikom i post-rokom na albumu Kid A, ali su za najemotivnije zvučne momente žanra zaslužni oni manji, sa periferije. Islanđani Sigur Rós imaju kultni status, i to ne samo zbog nestvarnog falseto frontmena Jonsija, japanski Mono su gostovali i u Beogradu, kod četvorke iz Teksasa Explosions in the Sky sve pršti od gitara. U najbolјim numerama nestaje formula: dugi instrumentali, epski ambijent i lirska melodija, s retkim minimalističkim vokalima. Ostaje jedan ne post već neo muzički univerzum.

Mićun kaže da Milan jeste poznavalac, ali i nekritički lјubitelј, pa će ga korigovati. Tako će ispitivanje žanra ići po principu dobar i loš policajac.