20. 2. 2019.| Mićunov ćošak

Sreda, 20. februar, 19.00, Mala sala

KERTIS MEJFILD

 

Šezdesetih je južnjački soul proslavio Memfis, a Detroit je sa kućom Motaun postao fabrika hitova. Čikago se upisao na mapu soula zahvaljujući The Impressions, grupi koja beše i tradicionalna i inovativna. Prozračne vokalne harmonije u visokim registrima najčešće su bile trodelne, u „zov-odgovor“ ključu, i čvrsto ukorenjene u gospelu. Originalni aranžmani su kombinovali udare duvača i rasejane gitarske rifove koji iskaču iz ritma, ponekada inspirisanog latino muzikom. Glavni pevač, gitarist, aranžer i kompozitor Kertis Mejfild je pisao i za druge; njegove pesme su bile ključne za nacionalni uspeh Džerija Batlera, Džina Čendlera, Mejdžor Lensa i za formiranje Chi Town soula. Kertis je i jedan od prvih čiji su se tekstovi bavili društvenim problemima: nadahnuta People Get Ready pokrenula je mnoge da se priključe pokretu za građanska prava. Kao solo autor je 1970. prihvatio fank i okrenuo se crticama iz mračne svakodnevnice crnih predgrađa. Njegova muzika, retka kombinacija (ritmičke) snage i elegancije (melodija), proslavila je prosečan bleksploatacijski film Superfly. Priče o poplavi i kriminala u getu, o deci koja rastu bez pozitivnih uzora, sa slabom šansom da razluče šta je dobro a šta nije, i ginu u obračunima pre punoletstva, Mejfild je izneo emfatičnim falsetom, precizno i bez moralisanja, a sa saosećanjem i nadahnjujućom čovečnošću.

 

Govori: Mićun Ristić