Direktan prenos fudbalske utakmice Lige šampiona CRVENA ZVEZDA - LIVERPUL na Letnjoj sceni DKSG
Akademski filmski Zagreb u Beogradu
Akademski filmski centar (AFC) Doma kulture Studentski grad u Beogradu organizuje program pod nazivom Akademski filmski Zagreb. Svake srede u novembru biće održan po jedan filmski program zagrebačkih produkcijskih kuća bliskih AFC-u (kratki, animirani, eksperimentalni, studentski, kinoklubaški filmovi), a tokom nedelje i jedno javno predavanje ili masterklas zagrebačkih proučavalaca filma, televizijskih serija, animacije, pokretnih slika svih vrsta.
Sreda, 1. novembar, 20.00, Mala sala
FILMOVI IVANA RAMLjAKA
Ivan Ramljak rođen je 1974. u Zagrebu. U svojoj karijeri do sada je pokrenuo studentski radio, kulturni klub i filmski festival, organizovao mnoštvo koncerata i filmskih projekcija, snimio desetak filmova i napisao par stotina filmskih kritika. Radio je i kao novinar i urednik za mnoge štampane medije. Trenutno uređuje program Kratki utorak u bioskopu Tuškanac u Zagrebu, radi na nekoliko novih filmova, studira MA dokumentarne režije na Akademiji dramske umjetnosti u Zagrebu i piše za onoga ko je spreman da mu plati.
Daj mi kino!, 2006, 2’11’
Prilog akciji za spas zagrebačkog bioskopa Europa. Akter je Antonio Lauer alijas Tom Gotovac.
Baba Višnjina 38, 2007, 15’
Na adresi Baba Višnjina 38, na Čuburi, nalazi se dvorište u kom je živelo jedanaest porodica.
In Utero, 2011, 14’30’’
Nepomično oko kamere u prostoru redukovane scenografije snima glumicu koja pokušava da plače.
Kino Otok, 2016, 35’
Poetski dokumentarac o izgubljenoj kulturi bioskopa u malim mestima na hrvatskim ostrvima.
Trajanje programa: 67 minuta.
Posle projekcije filmova razgovor sa autorom.
Sreda, 8. novembar, 20.00, Mala sala
FILMOVI KINO-KLUBA ZAGREB
Predstavlja: Vedran Šuvar, predsednik Kino-kluba Zagreb
Kino-klub Zagreb je osnovan 1928. godine kao kino-sekcija Foto-kluba Zagreb, što ga čini najstarijim amaterskim kino-klubom u jugoistočnoj Evropi. Za više od osamdeset godina postojanja, Kino-klub Zagreb postao je središte u kojem su svoje filmove pored mnogih zaljubljenika proizveli i brojni filmski profesionalci, a i danas predstavlja mesto koje svojim radom privlači i pronalazi nove talente. Rad Kluba se sastoji u produkciji nezavisnih filmova, organizovanju raznih stručnih radionica i filmskih projekcija, koje su za sve članove besplatne. Pored toga, KKZ je osnivač međunarodnog One Take Film Festivala, a učestvuje i u koordinaciji NISI MASA programa.
Kako je Iva otišla 16. rujna 2016, Tomislav Šoban, 17’
Manjača, Tin Žanić, 23’
(Kontra) indikacije, Valentina Lončarić, igrani, 11’, 2016.
Kupus na lešo, Zorko Sirotić, dokumentarni,
9’, 2016.
Festivalski turizam, Sunčica Ana Veldić, dokumentarni, 15’, 2016.
Sreda, 15. novembar, 19.30, Mala sala
STANOVANjE NA FILMU
Prezentacija i izbor filmova: Petra Belc
Tata je rekao da ne valja gubiti nadu, jednog dana naći ćemo Kolumbovo jaje. Pitala sam mamu što je to Kolumbovo jaje, ona je rekla da se tako zove rješenje za novi stan, zapisala je u svoju beležnicu protagonistkinja kratkog filma Moj stan (1963, r: Zvonimir Berković), malena osnovnoškolka koja se sa roditeljima i bratom iz skučenog građanskog stana seli u moderan stan u novoizgrađenom zagrebačkom naselju. Pravo na (besplatan) stan porodica iz Berkovićevog filma ostvarila je zahvaljujući zakonski i pravno uređenoj instituciji stanarskog prava iz perioda od 1958. do 1974. godine, a film je prikazan u sklopu programa Stanovanje na filmu, koji je 2016. godine pokrenuo zagrebački kustoski kolektiv BLOK. Problem stanovanja na filmu BLOK je smestio unutar šireg programa pod nazivom Umjetnici za kvart, u okviru koga je otvorio prostor domaćim i stranim umetnicima za multidisciplinarna istraživanja stanovanja na Trešnjevci, zagrebačkom kvartu odnosno radničkom naselju koje u sebi objedinjuje različite procese vezane uz stanovanje. Prezentacija ovog zagrebačkog programa u beogradskom Domu kulture Studentski grad sastoji se od izbora filmova prikazanih tokom protekle dve godine. (Petra Belc)
Problemi sa stanovanjem (Housing Problems, 1932), 13’,
r: Edgar Enstej, Artur Elton, dokumentarni, Velika Britanija
Kamerom kroz Zagreb (1957), 14’, r: Srećko Bejgand, dokumentarni, Jugoslavija
Moj stan (1962), 12’, r: Zvonimir Berković, igrani, Jugoslavija
Sjajni radijantni život (Une vie radieuse, 2013), 17’,
r: Meril Hart, eksperimentalni, Francuska
Stanarsko pravo lagumaša Safera (1974), 12’,
Ruke nad gradom (Le mani sulla città, 1963), 100’,
r: Frančesko Rozi, igrani, Italija
Sreda, 22. novembar, 20.00, Mala sala
FILMOVI AKADEMIJE DRAMSKIH UMJETNOSTI U ZAGREBU
Akademija dramske umjetnosti u Zagrebu svojom tradicijom i značajem zauzima posebno mesto u svom području u Hrvatskoj. Ona je najstarija hrvatska visoka škola koje se bavi dramskom pedagogijom i obuhvata gotovo sve aspekte pozorišne, izvođačke, filmske i medijske umetnosti na praktičnom, teorijskom i naučnom nivou. Unutar umetničke nastavne produkcije, koja je glavni oblik praktičnog umetničkog rada studenata, ADU svake akademske godine proizvede pedesetak pozorišnih i plesnih i više od sto filmskih i audio-vizuelnih dela. U DKSG-u predstavićemo samo jedan mali deo izuzetne filmske produkcije ADU Zagreb.
13+, r: Nikica Zdunić, 21’
Janka je na pragu puberteta i zaokupljena je plesom, na koji ide s prijateljicom Zoranom. Prolazeći kroz probleme i poraze koji se u očima devojčice čine velikima, Janka ulazi u svet tinejdžera, htela to ili ne.
Bejbisiter, r: Ivan Sikavica, 23’
Čiks misli da je život svuda bolji osim tamo gde se on trenutno nalazi - no, jesu li daleki brežuljci zaista tako zeleni kako mu se čini?
Terarij, r: Hana Jušić, 25’
Tinu i njenog brata Maksa ubija bakina loša čorba, letnja žega i stravična dosada. Oboje bi da su negde drugde, s nekim drugim ljudima, no nažalost imaju samo jedno drugo.
Trajanje programa: 69’
Četvrtak, 23. novembar, 19.00, UK Parobrod
SANjA KOVAČEVIĆ, KVALITETNE TV SERIJE
Promocija knjige Kvalitetne TV serije Sanje Kovačević
Učestvuju: Sanja Kovačević, Dimitrije Vojnov i Ivan Velisavljević
Kvalitetne TV serije: milenijsko doba ekrana prva je knjiga o televizijskim serijama na području bivše Jugoslavije, a daje sistematski uvid u fenomen dramskih serija koje su dosegle umetničke kriterijume filma, prestavši da budu puka zabava. Na primerima serija anglosaksonskog područja, naročito američkih s početka 21. veka (Tvin Piks, Sopranovi, Žica, Dedvud, Momci s Medisona, Čista Hemija/Breaking Bad), knjiga objašnjava osnovne pojmove TV industrije, širok spektar njenih produkcijskih i narativnih procesa, kao i najvažnije sociološke, psihološke, ekonomske i etičke fenomene koji obeležavaju zapadnu kulturu 21. veka.
Petak, 24. novembar, 18.00, Mala sala
SANjA KOVAČEVIĆ,KVALITETNE TV SERIJE, MASTERKLAS
Masterklas o dramaturgiji i produkciji kvalitetnih TV serija iz ugla scenarističke teorije i prakse. Namenjen je pre svega studentima dramaturgije, ali je otvoren za sve zainteresovane, uz prethodnu prijavu na: afc-program@dksg.rs.
Sanja Kovačević je diplomirala dramaturgiju na Akademiji dramske umjetnosti u Zagrebu i sociologiju na Filozofskom fakultetu u Zagrebu. Kao glavna scenaristkinja radila je na dramskoj seriji Dobre namjere, na brojnim humorističkim serijama, te kao kreativna producentkinja. Napisala je desetak otkupljenih scenarija za dramske TV serijale i film. Scenario za dugometražni film The House je nagrađen nagradom Balkanskog filmskog fonda na festivalu u Solunu i nagradom Mediteranskog filmskog instituta. Po scenariju za kratkometražni film snimljen je Kanal, deo omnibusa Zagrebačke priče (2009). Predavala je produkcijski menadžment na Studijima za film, TV i nove medije u Zagrebu. Vodila je televizijske i filmske radionice scenarija (Akademija dramske umjetnosti, Vukovar film festival, CeKaPe), a radi i kao skript-doktorka. Autorka je nekoliko izvedenih radio drama, a filmske studije povremeno objavljuje u Hrvatskom filmskom ljetopisu.
Utorak, 28. novembar, 18.00, Mala sala
NIKICA GILIĆ, POETIKA ZAGREBAČKE ŠKOLE CRTANOG FILMA
Predavanje: Nikica Gilić, vanredni profesor, Odsjek za komparativnu književnost, Filozofski fakultet Zagreb
Nikica Gilić (Split, 1973) diplomirao je komparativnu književnost i anglistiku, a od 1998. radi na Odsjeku za komparativnu književnost. Magistrirao je 2003. temom Filmološki aspekti naratologije, a doktorirao 2005. temom Filmska genologija i tipologija filmskog izlaganja. Pisao je za Vijenac, Zarez (bio i urednik filmske rubrike), Hrvatski radio, Hrvatski filmski ljetopis, čiji je i glavni urednik. Član je uredništva međunarodnog internet časopisa Apparatus, Vijeća Animafesta, a osam godina bio je član Vijeća Hrvatskog društva filmskih kritičara. Bio je umetnički savetnik za dokumentarni film pri HAVC-u i član žirija više filmskih festivala i revija. Autor je knjiga: Filmske vrste i rodovi (2007), Uvod u teoriju filmske priče (2007), Uvod u povijest hrvatskog igranog filma (2010), uredio je Filmski leksikon (sa Brunom Kragićem, 2003), 3-2-1, KRENI! Zbornik radova povodom 70. rođendana Ante Peterlića (2006), 60 godina festivala igranog filma u Puli i hrvatski film (sa Zlatkom Vidačkovićem, 2013) i Partisans in Yugoslavia. Literature, Film and Visual Culture (sa Mirandom Jakišom, 2015).