EDVARD BOND: SKRIVENI ZAPLET
Sreda 14. 3. u 19:00, Studio 26
Književnost i politika
EDVARD BOND: SKRIVENI ZAPLET
Beleške o državi i pozorištu
Govori Nataša Milović
Sreda 14. 3. u 19:00, Studio 26
Književnost i politika
EDVARD BOND: SKRIVENI ZAPLET
Beleške o državi i pozorištu
Govori Nataša Milović
Fragmenti, poetičke refleksije, poezija i krititčki eseji o odnosu države i teatra poznatog pisca Edvarda Bonda. O tome i o recepciji Bondovog opusa kod nas govoriće teatrolog Nataša Milović.
“Berlinski zid nije uništen kada je oboren. On je razdeljen po rukama i džepovima i nesloboda je tako rasprostranjena. Glad, siromaštvo, pljačka, nasilje – sve je to loše: ali gora od toga je filozofija u kojoj se one osuđuju samo kao posledice ljudske prirode.”
“Pohlepa nije želja da se ima mnogo: to je strah da se nema ništa. Mi smo povredljivi: radimo najgore dok stremimo najboljem. Samo jedna stvar može biti kupljena novcem: ropstvo.”
Iz Bondovog eseja “Poslednja beleska Viljema Sekspira”, iz knjige Skriveni zaplet: beleske o pozoristu i drzavi.
„Kada ne bi bilo pozorišta svet bi bio usamljen, kao radnja za mašine ili kao ledina. Bili bi tada samo objekti. Da bi glumili, moramo da znamo. U našem dobu znanje postaje mehaničko, ono koje zatrpava. Tehnologija ima praktičnu logiku ali znanje nema više autoritet, zato što su stari autoriteti, stvarani maštom, izgubili svoj autoritet. Preko noći ono što je bilo zakon postalo je bezvlašće, ono što je bio red postalo je disciplina – logično da je tako, kao praktične funkcije i poroci. Ljudsko stremljenje je uvek u odnosu sa mestom i zato je logika mašte dijalektična. Drama je dijalektična. U trivijalnom smislu svi ljudski događaji su u životu. Ali, da li je pozorište o životu ili života? Da li je to kao kad se uči matetmatika, koje nema druge posledice osim kada onaj koji uči uradi nešto ili misli o nečemu drugom osim o matematici? Da li je pozorište uvek o tom nečem drugom?“
Iz Bondovog knjige Skriveni zaplet: beleske o pozoristu i drzavi.