FILM NOAR

Velika sala u 20:00/Oktobar - Decembar

FILM NOAR – - ZNAČENjE I STIL

1. Deo - RODONAČELNICI, 8 - 29. 10.
Velika sala u 20:00/Oktobar - Decembar

FILM NOAR – - ZNAČENjE I STIL

1. Deo - RODONAČELNICI, 8 - 29.10.

Program je ostvaren u saradnji s Jugoslovenskom Kinotekom

Uvodna reč pre projekcije: Goran Terzić, prof. FDU

 

Kako je film noar postao jedan od najuticajnijih fenomena u filmskoj istoriji Amerike? Odogovor na to potanje možda treba tražiti u bogatstvu i kompleksnosti samog noara. Iako je procvat doživeo od 1942-1958, još mnogo godina posle toga britanski i američki kritičari ga nisu uzimali ozbiljno. Pol Šreder u svom članku Notes on Film Noir kaže: „Dugo vremena je film noar, svojim preteranim naglašavanjem korupcije i očaja, tumačen kao greška američkog karaktera”. Kritika je na njega gledala s određenom dozom snobizma. Niskobudžetski i B status mnogih noar filmova apriori je prihvatan kao šund, dok se na filmove pridošlih emigranata, čiji je raniji rad smatran za umetnost, gledalo kao na neku vrstu lamenta nad samim sobom. Osnovni razlog za neprihvatanje film noara bilo je njegovo isnsistiranje na vizuelnom stilu, a američki kritičari bili su tradicionalnio više zeinteresovani za teme i sadržaj nego za formu.

Citat iz uvodnika knjige

Neo Noar u savremenoj

holivudskoj produkciji: načela obnove klasičnog Noara, autor Ksenija Zelenović

 

Top