Javna nabavka male vrednosti - Digitalna i ofset štampa

Izložba „Skulpture u drvetu“ - Miloš Knežević // urednik u DKSG // OTVARANJE // UTORAK 6. JUN

6-20. jun, Galerija

Otvaranje: utorak, 6. jun, 19.30

Skulpture u drvetu - Miloš Knežević

 

Miloš Knežević (1952) je pravnik i politikolog, pisac četrdesetak knjiga iz tih oblasti. Živi i radi na Novom Beogradu kao urednik u DKSG. Skulpture od drveta oblikuje od početka 90-ih godina prošlog veka. Prve minijaturne skulpture izradio je od čempresa i eukaliptusa u Cavtatu i Mlinima kod Dubrovnika. Pobuđen radoznalošću potom je isprobao i druge vrste drveta: orah, hrast, brest, bukvu, jabuku, krušku, šljivu, trešnju, dud, rogač, lešnik, glog, bor, smreku, tuju, tisu, ariš, kedar, sekvoju...

 

Kao smotreni autodidakt, školovao se pažljivim posmatranjem pristupačnih skulptorskih artefakata, obilaskom umetničkih ateljea, radionica, galerija i muzeja, kao i proučavanjem knjiga i kataloga iz domena umetnosti vajanja, deljanja i klesanja. Znanja o skulpturi nikada mu, međutim, nisu remetila prvenstvena merila oseta i osećaja. Naročito zanimanje ispoljio je za radove Riste Stijovića, Matije Vukovića, Branka Ružiča, Milana Vergovića, Ratka Vulanovića, Olge Jančić, a od stranih Konstantina Brankuzija, Lorana, Boćonija, Mura, Arpa, Votrube... Od pravaca i stilova zanimali su ga kubizam, futurizam i organska apstrakcija.

 

U žiži autorove pažnje nalazila se, u stvari, zatvorena forma, očvrsla masa i volumen, istorijski variran mnogim, odista različitim postupcima. Skulpture su nastajale izvan ateljea, u prirodnim ambijentima vikendice u Dubokoj Bari blizu Pančeva, pokraj Gostilja na padinama Zlatibora, u Han Pjesku i u Studenjaku na Novom Beogradu. Drvena građa i priroda, u fizičkom i metafizičkom smislu, bili su i ostali izvor autorove trajne inspiracije. Budući ponturi pariuri fotbal da je skulpture radio iz dubokih unutrašnjih impulsa, lišen spoljašnjih pritisaka i nagona za dopadanjem, dugo nije imao želju da ih izloži pogledima javnosti ili tumači suvišnim rečima. Tako je, tokom godina, sačuvao stotinak skulptura, od kojih je trećinu karakterističnih odabrao za predstavljanje na izložbi.

 

Top