IZMEĐU KADROVA

Japanski eksperimentalni filmski pokret profilisao se kasnih 60-ih godina, a krajem 70-ih prošlog ve

Sreda, 7. februar, 20.00, Mala sala

IZMEĐU KADROVA

Japanski eksperimentalni film: plodne godine 1975-1980.

 

Program uredio i predstavlja: Kojo Jamašita (Koyo Yamashita), direktor Image Forum-a

 

Japanski eksperimentalni filmski pokret profilisao se kasnih 60-ih godina, a krajem 70-ih prošlog veka  je doživeo svoj vrhunac. Pod uticajem dela koje su napravili prethodnici, poput Tošia Macumota (Toshio Matsumoto) koji je se bavio realizacijom avangardnih dokumentaraca i umetničkih igranih filmova, nova generacija mladih autora počela je praviti filmove. Mnogi od njih su bili fascinirani istraživanjima mehanizma pokretne slike. Ovaj program prikazuje određeni period istorije u japanskom eksperimentalnom filmu, na svom vrhuncu, ističući film ATMAN (1975) Tošia Macumota, izvanrednog prostorno-vremenskog osećaja koji može biti doživljen samo u bioskopu, i najboljeg dela nastalog pod njegovim uticajem, SPACY (1980) Takaši Itoa (Takashi Ito) kao glavnog kontrapunkta u istoriji japanskog eksperimentalnog filma. Filmovi iz programa (osim Macumotovih i Itovih) nisu digitalizovani i njihov značaj je nepravedno potcenjen izvan i unutar Japana, pa je ovo jedinstvena prilika da pogledate većinu filmova na originalnoj 16mm filmskoj traci.

 

Program filmova:

 

Atman, Toshio MATSUMOTO, 1975, 16mm, 11 min.

My Movie Melodies, Jun’ichi OKUYAMA, 1980, 16mm, 6 min.

Dutchman’s Photograph, Isao KOTA, 1974, 16mm, 7 min, bez zvuka

Switchback, Nobuhiro KAWANAKA, 1976, 16mm, 9 min.

Film Display, Shunzo SEO, 1979, 16mm, 5 min, bez zvuka

Heliography, Hiroshi YAMAZAKI, 1979, 16mm, 6 min.

WHY, Keiichi TANAAMI, 1975, 16mm, 11 min.

Hikari, Nobuhiro AIHARA, 1978, 16mm, 3 min.

Still Movie, Yoichi NAGATA, 1978, 16mm, 3 min, bez zvuka

Xénogénèse, Akihiko MORISHITA, 1981, 16mm, 7 min.

SPACY, Takashi ITO, 1981, 16mm, 10 min.

 

Zahvaljujemo se Filmskom centru Srbije na pomoći u realizaciji programa.

Top