KRAUT ROK početkom sedamdesetih
25. februar, u 20.00, Instagram
Pobune su 1968. u svakoj evropskoj zemlji bile drugačije. U Nemačkoj je stasala generacija mladih ljudi koji su odbili da otplaćuju moralnu hipoteku svojih roditelja i okrenula se budućnosti. Prvi album Can je nastao tako što se grupa okupila oko magnetofona i improvizovala na zvuke snimljene tokom demonstracija na ulicama Pariza. „Maštu na vlast“ – duh slobode i prekoračenja granica prešao je na njih. Britanske prog. rokere je inspirisala klasična muzika stvarana do 20. veka. Nemci su učili od Štokhauzena, zanimali su ih eksperimenti Terija Rejlija i La Mont Janga sa samim zvukom, repeticijom i lepljenjem magnetofonskih traka. Can su 1971. snimili album , monumentalni spoj roka i avangarde, uporediv sa Bifhartovim Trout Mask Replica, a drugačiji od njega.
Faust su se izolovali na seoskom imanju, imali su studio koji su doživljavali kao svoj najvažniji instrument. Dve godine bez štampe, tv-a, radija- hteli su da isključe uticaj savremene muzike, posebno angloameričkog roka. Tri duga komada koja su predstavili na svom debi albumu, nastali su od bezbroj isečaka (iz maratonskih sešna), slepljenih u začuđujuće celine. U Diseldorfu su Ralf i Florian pokrenuli Kraftwerk, i usred rafinerije nafte snimili prvu ploču. Pre druge, Florian je svirao sa Dingerom i Roterom. Kad se Ralf vratio sa studija, Kraftwerk je nastavio svojim putem, a onaj drugi dvojac je formirao Neu!, i zablistao na albumu iz 1972. Iste godine je objavljen prvi veći i ozbiljni članak u londonskom New Musical Express, i pomogao da se inovativna nemačka muzika čuje i izvan zemlje u kojoj je nastala. U kratkom filmu će biti reči o još 7 važnih rok kraut grupa. Snimci iz perioda 1968 – 1972. svrstali su ih u pionire elektronike, indastriala, nojz roka, ambijetalne i world music (...) a to nije sve, čak nije ni ono najvažnije.