LATINO DŽEZ

Revolucija je kompletirana - do tada monoritmičan, džez je postao poliritmičan

Utorak, 20. decembar, 19.00, Mala sala

LATINO DžEZ

 

Revolucija je kompletirana - do tada monoritmičan, džez je postao poliritmičan

 

Tokom samo dve godine, 1809. i 1810., u Nju Orleans je sa Kube dovedeno više od 3.000 robova afričkog porekla. Afrošpanska muzika koju su doneli postala je jedan od sastojaka iz kojih je nastao džez. Dželi Rol Morton se hvalio da je prvi uneo spanish tinge u svoje kompozicije, ali je afrokubanski džez rođen mnogo kasnije. Mario Bausa je svirao izvornu kubanu u Havani, potom bio i aranžer u vodećim američkim sving bendovima. Spojio je dva idioma u okviru Mačitovih Afrocubans. Snimanju prevratničke Tange (1943) prisustvovao je i Dizi Gilespi. On je suštinski doprinos dao kada se udružio sa čudesnim perkusionistom Čanom Pozom. Godine 1947. su predstavili zajedničku Cubana Be Cubana Bop džez publici i time je revolucija kompletirana - do tada monoritmičan, džez je postao poliritmičan.

 

Za prvoborce su afrokubanski i latino džez bili ista stvar. Drugi termin je postao primereniji, jer su se uključili džezeri iz Portorika, Venecuele, Argentine... Na velikane ove muzike (Tito Puente, Bebo Valdes, Edi Palmijeri, Gato Barbieri, Pakito de Rivera...) nadovezuju se mlađi (Miguel Zenon, Sofia Rei, Alfredo Rodrigez) i lako zauzimaju mesta među najboljim savremenim muzičarima.

Top