SLAVNI (NI) ZBOG ČEGA?

Slavne ličnosti najupečatljivije su ikone savremene medijske kulture.

 

Ponedeljak, 10. decembar, 19.00, Klub Magistrala

SLAVNI (NI) ZBOG ČEGA?

Učestvuju: Maja Vukadinović, kulturolog i teoretičar medija (Fakultet savremenih umtnosti), Dragana Jovanović, komunikolog (Fakultet za kulturu i medije), Draga Živanović, glumica (Pozorište „Boško Buhaˮ)

 

Slavne ličnosti najupečatljivije su ikone savremene medijske kulture. Zvezde neospornog kredibiliteta, osobe jednako slavne zbog svoje karijere i zbog privatnog života, poznati bez profesionalnih biografija i mnogobrojni spremni da za novac i trenutak slave žrtvuju sve, postali su simbol globalnih medija 21. veka.

 

Od pamtiveka do danas postojala je potreba za herojima, bogovima i idolima. Sada se događa da u takozvani džet-set sebe ubrajaju i marginalci koji za svoje isticanje mogu da zahvale medijima, internetu i publici koja se sa njima poistovećuje. Ko je čovek koji se se takoreći bez napora i bilo kakvog vidljivog opravdanja vinuo među poznate, one čije ime znamo zahvaljujući sportskim rekordima, naučnim uspesima, zapanjujućim umetničkim delima, vrednim knjigama, herojskim poduhvatima?

 

Da bi se uspeh, makar i nezaslužen, postigao, neophodno je da okruženje bude spremno da prihvati „novog junaka“, da nekoga proglasi za „zvezdu“, da mu pokloni svoju pažnju, uvažavanje, čak i obožavanje. Kategoriji „ni po čemu slavnih“ polazi za rukom da osvoji publiku pre svega zato što ona u njima prepoznaje sebe, pa se raduje što, čak i neko čije su mogućnosti, kao i njihove sopstvene, po svemu svedene i ograničene, uspeva da se uzdigne iznad prosečnosti i postane čuven.

 

Pitanja: Priroda slavnih ličnosti. Imaju li slavne ličnosti moć. Influenseri i sledbenici. Spektakl, slika zvezede i potrošnja. Novi koncept medijske slave. Publika i zvezde.

Top