МИЋУНОВ ЋОШАК
Sreda, 24. april, 19.00, Mala sala
MARVIN GEJ
Marvin je još kao dete počeo da peva u crkvi. Ono čemu ga je učio otac, sveštenik radikalne pentakostalne „Božje kuće“, bilo je smešno njegovim drugovima. U osnovnoj školi su ga surovo zavitlavali. U gimnaziji je bio buntovnik, izbacili su ga, a iz vojske je otpušten. Počeo je da peva u du vap grupama i stigao do Detroita. U kući Motaun prvo je bio bubnjar, pa je postepeno izrastao u vrhunskog pevača. Koliko god da su neki od njegovih singlova iz 60ih sušta klasika, on je u sebi nosio nešto što nije moglo da stane u trominutne soul pop hitove. Godine 1970. već je bio „princ soula“ i u dubokoj depresiji. Prijateljica Tami Terel, sa kojom je snimio nekoliko očaravajućih dueta, umrla je od raka u 25-oj Postajao je kokainski zavisnik. Od brata su stizala potresna pisma iz vjetnamskog pakla. Na What’s Going On (1971), prvom konceptualnom i autorskom albumu u okviru Motauna, našao je uzbudljivu i inovativnu muziku za gorke i otrežnjujuće uvide u krizu društva i pojedinaca. Izneo ih je glasom koji stiže do srca i svesti, i tu i ostaje. Kasnije se okrenuo fanki/disko muzici koja slavi seks. Njegov otac je to doživeo kao goruću sramotu a jedan pomalo banalan spot kao znak da je sin sišao sa puta koji je propisao Bog. I otac je ubio sina. Crna zajednica od 1987. nije našla reči koje bi mrak užasnog događaja učinile razumljivijim. Najavljeni film se odlaže jer „nije pravi čas“ za priču u kojoj se mešaju zločin u ime Boga, trivijalnost i biblijska tragedija. Što se nas tiče, uvek je pravo vreme za priču u kojoj je u prvom planu velika muzika.