Представа „КРЛЕЖИНА САЛОМА"

Среда, 25. август
21.00, Велика сала

 

Академија за умјетност и културу, Осијек, Хрватска
КРЛЕЖИНА САЛОМА*
Реквијем за младог умјетника или Како плесати на пасјем отоку
Монокореодрама за „рјечиту плесачицу“

Ауторски рад Селме Мехић и Маје Ђуриновић
Изводи: Селма Мехић
Гост као Крлежа: Андрија Даничић

Фотографијe: Кристијан Цимер, Теодора Лукавски, Тина Антолић
Плакат: Кристина Марић, Вања Ракочевић

Представа је настала као дипломски рад из глуме Селме Мехић, под менторством изв. проф. арт. Маје Ђуриновић.

О представи:
Крлежина „Салома“ је, само делимично, драма Мирослава Крлеже. „Салома“ је објављена 1963. и у више наврата је играна на позорницама широм бивше Југославије. Она је резултат вишегодишњег истраживања теоријских радова и грађе из Крлежине заоставштине. Лик тужне јудејске краљевне окружене „лажљивцима, глупанима, улизицама и убојицама“ Крлежа је започео обликовати још као бунтовни младић (1913) да би, током наредних педесет година, који укључују два светска рата и бурне политичке промене, мењао снове и ставове у драми тражећи, након краткотрајне наде у Пророка, смисао преживљавања а онда и интимно оправдање за животне компромисе.

Они су глупи и не знаду сањати. Они хоће све да такну и све да виде. Ситни људи који никад не сањају. Који су научени тек се вјечно клањати сновима других…
Дај, Јохааане, причај ми о души!

Трајање: 60 минута

*Улаз бесплатан

Промишљен спој зачудне зрелости и заводљиве младости

У дипломској представи из глуме Селма Мехић је на врло промишљен начин спојила Крлежине ријечи с финим плесним покретом, помало необичну сценску зрелост с младеначком енергијом и дискретним кокетирањем.

Игор Третињак (kritikaz.com)

***

Висока очекивања 

Крлежина је Салома мистериозан и вишедимензионалан лик, жена огромних потенцијала и невјеројатног апатита, али дивље и деструктивне неусмјерене снаге.

Селма Мехић изузетно спретном физичком игром и подједнако извјежбаном вербалном глумом обликује заиста специфичну Крлежину Салому.
Импресивно је непрестано одмјерено кретање младе глумице које ни на тренутак не смета изговореном тексту.
Глумица маштовито искориштава седам велова тијеком изведбе, користећи их као једини реквизит што унеколико динамизира игру те јој уз разрађени покрет ништа друго уопће и није потребно.

Ана Фазекаш (KAZALIŠTE.hr)

***

С Умјетничке академије у Осијеку, смјер глума и луткарство, стигла је „Салома“ као дипломски испит из глуме младе и талентиране Селме Мехић, под менторством Маје Ђуриновић. 

Млада извођачица и перформерица која уз сву искреност, наивност и невиност првих сусрета с чарима Саломе, ипак даје наслутити неке нове приступе том Крлежином дјелу, такођер с почетка прошлога стољећа.

Младен Бићанић (Lupiga.Com)
 

Top