THE BYRDS 2: ЕРА КЛАРЕНСА ВАЈТА

Субота, 8. мај, 12.00, Instagram ДКСГ

До средине 1968. The Byrds су напустили Џин Кларк, Дејвид Крозби, Мајк Кларк, Грам Парсонс и Крис Хилман. Од оригиналних чланова, једини је остао Џим Мекгвин. Променио је име у Роџер, јер та реч боље одзвања у космосу, и окупио нову поставу. Убрзо се показало да је у њој кључни човек Кларенс Вајт, сешн гитариста који је већ гостовао на албумима групе и могао да изнесе стари материјал. Вајт је са властитом групом The Reasons свирао блуграс и кантри на врло рокерски начин. Тако је наставио и у The Byrds. То је постао важан, а како је време одмицало, све важнији део израза групе. Најважнија беше визија – Кларенс је причао да су му потребне три руке да одсвира оно што чује у својој глави. Пријатељ и колега из групе, бубњар Џин Парсонс који је био добро технички поткован, заједно са Вајтом је конструисао би бендер. Справа је омогућила да Вајтов инструмент у једном тренутку звучи хард-рокерски, а већ у следећем као педал стил гитара. Између 1969. и 1973. The Byrds су били врхунски “живи” бенд. Албуми из тог периода су неуједначени и мање важни од оних ранијих, али и на њима је промакло неколико изузетних песама. С друге стране, за кантри рок који се конструисао управо у то време, допринос Кларенса Вајта беше и најбитнији што се инструменталиста тиче. У пионире спадају и наведени бивши чланови The Byrds који су каснијим радовима стварали и критеријуме и публику за нови поджанр. Њихове напоре су, у другој половини седамдесетих, наплатили The Eagles и многи, многи други.

Top